Friday, April 15, 2011

Grammar Recap!

Grammar:To be in the present and past; affirmative and negative
です
でした
じゃありません
じゃありませんでした
はい
いいえ

Let's play!















ねこですか
はい、ねこです















ねこでした
はい、ねこでした



















ねこですか
いいえ、ねこじゃありません。いぬです



















ねこでしたか
いいえ、ねこじゃありませんでした。いぬでした

OMG! Doggie in komono! Does it get cuter than this? Maybe, for I am just discovering the Japanese aesthetic of kawaii (可愛い)). If you would like to see more photos of dogs in komonos you are in luck!

~Happy, Happy Japanese Learning to You!~

Image Source 1 2

No comments:

Post a Comment